Kenali qaseh Gold

Thursday, 16 November 2017

Badan Sihat Dari Usus Sihat

Sumber: Qaseh Gold HQ
Gambar: Qaseh Gold HQ

Artikle ini Kak Chah baca dari Website NavaCenter, dengan menyatakan Badan Sihat dari Usus Sihat. Usus yang sihat boleh memberikan kesan kepada seluruh fungsi di dalam badan. Hendak usus sihat macam dalam gambar ini. 



Wahhh best nya kalau perut kita semua macam dalam gambar ni kan ! Sihat & bersih jeee. Cuba tengok satu-satu makanan dalam perut tu. Tentulah yang berkhasiat kan?.

Agak-agak kita yang dah telan macam-macam ni apa la gayanya dalam perut kan.

Okey breakfast nanti pakat pi cari salah satu BUAH atau SAYURAN dalam gambar tu ye. Biar lambat daripada tak buat lansung. Sebelum itu, meh tengok video tentang kaitan badam, minda dan perut. Boleh ambil yang mana berkaitan dengan kita ya.




Aisyah Hamid (Kak Chah)
Tip Kesihatan Pantas
Solusi Anak Sihat dan Cerdik
Konsultan Qaseh Gold
Qaseh Gold Selayang dan Petaling Jaya
Free Delivery QasehGold at Selayang dan PPUM

Thursday, 9 November 2017

Omar Hana dan Kapten Junior

Yeayy, Kak Chah sebenarnya tidak sabar hendak nantikan kemunculan Omar, Hana dan Kapten Junior. Jadinya Kak Cha upload logo dulu ya.

Nak atasi sembelit. Boleh cuba Qaseh Gold Junior dengan Kak Chah sebab mengandungi pelbagai makanan sunnah dan makanan tambahan yang lain yang tinggi serat. Antaranya seperti ini:-

Madu, Kurma, Tiin, Kismis, Minyak Zaitun, Minyak Habbatus Sauda, Gam Arab, Za'faran, Pegaga, Badam, Gingko Biloba,  Delima, Bayam dan Garam Bukit.

Qaseh Gold Junior mempunyai kelebihan yang tersendiri iaitu mengandungi pes kurma yang kaya serat. Pes kurma sememang sengajakan dibotolkan supaya anda merasa kurma itu sendiri. 

Tujuan pes kurma tersebut adalah untuk menggalakkan hormon penenang dalam badan anda. Menjadikan mood dan stress anda stabil. Insha Allah, apabila anda tidak stress, segalanya akan jadi mudah, termasuklah jika anda sembelit.

Selain daripada itu, Qaseh Gold Junior memberikan manfaat yang lain contohnya seperti dibawah:-
  1. Menguatkan sistem imun untuk melawan penyakit
  2. Melancarkan pembuangan air besar, elak sembelit
  3. Meningkatkan kecerdasan minda
  4. Menyokong tumbesaran yang sihat
  5. Membekalkan tenaga

Omar, Hana dan Kapten Junior

Aisyah Hamid (Kak Chah)
Tip Kesihatan Pantas
Solusi Anak Sihat dan Cerdik
Konsultan Qaseh Gold
Qaseh Gold Selayang dan Petaling Jaya
Free Delivery QasehGold at Selayang dan PPUM

Wednesday, 8 November 2017

Testimoni Anak Sembelit Dengan Qaseh Junior Pulih

Hari ini Kak Chah nak kongsikan testimoni anak sembelit hilang dengan Qaseh Gold Junior. Ingin Kak Chah tekankan apa yang di kongsikan daripada pelanggan, betul. Sebab anak Kak Chah sendiri pun begitu juga.

Dulu dulu anak Kak Chah, kuat minum susu, satu hari 4-5 botol yang 350 ml isipadu. Bayangkan, diorang sudah tentu tentu tidak mahu makan nasi dek kenyang dengan susu. Sayur, apatah lagi, memang akan tolak terus.


Aisyah Hamid (Kak Chah)
Tip Kesihatan Pantas
Solusi Anak Sihat dan Cerdik
Konsultan Qaseh Gold
Qaseh Gold Selayang dan Petaling Jaya
Free Delivery QasehGold at Selayang dan PPUM

Monday, 30 October 2017

6 Punca Anak Sembelit

6 Punca Anak Sembelit seperti dibawah ya.

1. Sengaja tahan berak

Mungkin anak-anak terlalu teruja bermain dengan kawan atau tak biasa dengan tempat baru, mereka ada kecenderungan untuk tahan berak kerana tak selesa.

2. Alahan susu

Alahan kepada susu lembu juga punca terjadi sembelit pada anak anak dan paling teruk sekali kembung dan berdarah.

Memang Kak Chah pernah ada pengalaman anak Kak Chah sendiri. Anak Kak Chah mempunyai sembelit yang serius juga, so jumpa doktor dan doktor cadangkan minum susu yang free laktos contohnya susu dari soya atau sayur.

3. Masalah ketika latihan tandas

Mungkin anak terteka  apabila selalu dimarah ketika latihan ke tanda, membuatkan mereka tahan berak dan akhirnya jadi sembelit.

4. Tidak aktif

Pergerakkan fizikal membantu perjalanan najis melalui usus, proses ini dinamakan proses peristalsis. Oleh itu, anak anak digalakkan bermain dan bersenam.

5. Ubat ubatan

Ada sesetengah ubatan yang membuatkan mereka sembelit, jadinya galakkan anak anak minum air yang banyak. 

Jika mereka tidak mahu minum air yang banyak, boleh juga berikan susu. Tetapi pastikan scoop susu sedikit dan air banyak, contohnya satu botol yang isupadu 10 ml, pastikan 2 scoop susu sahaja dimasukkan. Tujuannya untuk banyakkan cecair dalam badan.

6. Kurang air

Kalau makan serat tapi tidak cukup air pun tidak menjadi juga. Mereka yang kurang air akan menjadi sembelit. Apa kata berikan mereka 8 gelas air setiap hari. Sebaik baiknya air kosong ya. 

Ibu ibu mesti kreatif ya. Kreatif contohnya seperti berikut.

kalau nak main ditaman kena habiskan 1 gelas air kosong baru boleh ke taman.

kalau nak tengok cerita kegemaran, mesti minum air dulu, baru boleh tengok cerita ya.

Ada cadangan lain, korang boleh komen ya. Kita kongsi sama sama.


Aisyah Hamid (Kak Chah)
Tip Kesihatan Pantas
Konsultan Qaseh Gold
Qaseh Junior Selayang

019 - 366 7907

4 Sebab Anak Kerap Sembelit

Ummi sakit punggung, pedihnya, kata waqqas pada Kak Chah.
Ummi bulat bulat la, waqqas punya poo. Macam poo kambing, kata waqqas pada Kak Chah dengan ada sedih.
Ummi sakit perut tapi takut nak poo poo. Ummi tolong lah waqqas.

Kita sebagai ibu, ummi atau mak tentu berasa sedih. Antara sebab kenapa anak kerap sembelit adalah seperti dibawah:

1. Angin dalam badan

Masalah penghadaman yang disebabkan oleh angin dalam badan, abdominal cramp dan kembung perut. Cuba berurut dengan pakar dan mereka yang mahir.

2. Kurang cecair dalam badan

Kurang fiber dan cairan dalam badan adalah faktor paling utama dan paling mudah untuk diselesaikan. Banyakkan minum air kosong dan lebihkan sayuran dan buah-buahan dalam diet anda.

3. Malas buang air besar

Malas menunggu najis keluar sehabisnya ketika membuang air besar. Selalu terjadi pada anak kecil yang sedang belajar ke tandas.

4. Selalu tahan berak

Menahan daripada membuang air besar disebabkan sedang bekerjab bermain, tandas tidak selesa, atau sebagainya.


Aisyah Hamid (Kak Chah)
Tip Kesihatan Pantas
Solusi Anak Sihat dan Cerdik
Konsultan Qaseh Gold
Qaseh Gold Selayang dan Petaling Jaya
Free Delivery QasehGold at Selayang dan PPUM

Saturday, 28 October 2017

Testimoni Qaseh Kekanda Pulih Gastrik

Alhamdulillah, hari ini Kak Chah hendak kongsikan pelanggan pulih gastrik dengan Qaseh Kekanda.


Testimoni Pertama


Testomoni Kedua


Aisyah Hamid (Kak Chah)
Tip Kesihatan Pantas
Solusi Anak Sihat dan Cerdik
Konsultan Qaseh Gold
Qaseh Gold Selayang dan Petaling Jaya
Free Delivery QasehGold at Selayang dan PPUM

Tuesday, 17 October 2017

3 Tip Sembelit hilang dengan Pantas


Kak Chah hendak kongsi 3 tip sembelit hilang dengan mudah dan pantas. Pastikan korang amal dengan konsisten ya.

1. Ambil tambahan 2 - 4 gelas air setiap hari.
2. Minum air suam terutama pada waktu pagi
3. Tambah buah atau sayur dalam setiap diet anda.

Hah, mudah dan pantas kan.




Aisyah Hamid (Kak Chah)
Tip Kesihatan Pantas
Solusi Anak Sihat dan Cerdik
Konsultan Qaseh Gold
Qaseh Gold Selayang dan Petaling Jaya
Free Delivery QasehGold at Selayang dan PPUM